رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد
نوشته شده توسط : sevda

رشته های بدون کنکور ارشد ۹۹ برای پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبا احتمالا بعد از اعلام نتایج کنکور ارشد به صورت یک دفترچه در سایت سازمان سنجش منتشر میشه ولی رشته های استعداد درخشان کنکور ارشد برای هر دانشگاه به طور مجزا در سایتش اعلام میشه .

 

 

دانشگاه های سراسری ( روزانه ، شبانه ، پردیس خودگردان ، غیرانتفاعی و پیام نور ) هر سال به دو صورت اقدام به پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد می کنن ، یکی از طریق ثبت نام کنکور و یکی از طریق ثبت نام بدون کنکور .پذیرش به صورت بدون آزمون این دانشگاه ها هم به دو صورت پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی و استعداد درخشان انجام میشه .

در واقع از امسال بنا بر تصمیم ستاد ملی کرونا داوطلبا علاوه بر ثبت نام در استعداد درخشان کارشناسی ارشد می تونن ثبت نام براساس سوابق تحصیلی ارشد رو هم با توجه به رشته های بدون کنکور ارائه شده انتخاب کنن .

پس داوطلبایی که قصد ثبت نام بدون کنکور ارشد ۹۹ این دانشگاه ها رو دارن باید قبل از ثبت نام از لیست رشته های ارائه شده در این پذیرش مطلع بشن تا ببینن رشته محل مد نظر اونا به صورت بدون کنکور ارائه شده یا نه . برای همین در ادامه این مقاله در مورد رشته های بدون کنکور ارشد استعداد درخشان و بر اساس سوابق تحصیلی 99 توضیح دادیم . با ما همراه باشین .

 

 

لیست رشته های پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد ۹۹

پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی ارشد دانشگاه های سراسری اولین سالیه که قراره اجرا بشه و از اونجایی که این پذیرش برای دانشگاه هایی انجام میشه که ظرفیتشون از طریق ثبت نام کنکور ارشد به اون حد نصاب لازم نرسیده باشن برای همین هنوز لیست رشته های بدون کنکور ارشد ۹۹ مشخص نشده و احتمالا این رشته ها بعد از اعلام نتایج نهایی ارشد در دفترچه ای منتشر میشه .

داوطلبا می تونن عضو کانال تگرام ارشد تحصیلیکو بشن تا به محض اینکه این لیست رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور مشخص شد مطلع بشن . به محض انتشار این لیست هم لینک دانلود اون رو در این مقاله میذاریم .

به محض انتشار لیست رشته های بدون کنکور ارشد بر اساس سوابق ، لینک دریافت اون رو در این مقاله میذاریم .

 

 برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی ارشد می تونین مقاله زیر رو بخونین .

بیشتر بخوانید : ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی ارشد

 

 

 

لیست رشته های پذیرش استعداد درخشان کارشناسی ارشد ۹۹

معمولا دانشگاه های سراسری هر سال 10 درصد از ظرفیت رشته های خودشون رو به دانشجوها و فارغ التحصیلای ممتاز دوره کارشناسی اختصاص میدن و طی اطلاعیه ای رشته های بدون کنکور ارشد رو اعلام می کنن . پس در واقع رشته های بدون آزمون ارش استعداد درخشان مطابق با رشته های دفترچه انتخاب رشته ارشد سراسریه ، اما چون این ثبت نام توسط هر دانشگاه به طور مجزا اعلام میشه ، لیست رشته های این دانشگاه ها دفترچه مجزایی نداره و داوطلبا برای اطلاع از لیست رشته های بدون کنکور ارشد ۹۹ باید پیگیر سایت دانشگاه های مد نظرشون باشن .

البته با عضویت در کانال تلگرام ارشد تحصیلیکو می تونین از ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه های سراسری مطلع بشین و ببینین که هر دانشگاه چه رشته هایی رو به صورت بدون کنکور ارائه میده .

 

 برای اطلاع از لیست رشته های بدون کنکور ارشد دانشگاه آزاد هم می تونین مقاله زیر رو بخونین .

بیشتر بخوانید: رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

 

مشاوره رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد ۹۹

داوطلبایی که قصد ثبت نام بدون کنکور ارشد ۹۹ رو دارن باید بدونن که فقط رشته های مجموعه ای از ارشد رو می تونن انتخاب کنن که متجانس با رشته کارشناسیشون باشه . یعنی داوطلبا نمی تونن از بین لیست رشته های بدون کنکور ارشد 99 ، رشته ای که با مدرک کارشناسیشون متفاوته رو انتخاب کنن .

البته این محدودیت در انتخاب رشته ، فقط برای پذیرش ارشد استعداد درخشان وجود داره و امکان داره برای پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی ، محدودیت متجانس بودن رشته ارشد با کارشناسی برای داوطلبا برداشته بشه . حالا به محض اینکه اطلاعیه ای در این خصوص هم منتشر بشه این مقاله به روز رسانی میشه .

در ادامه بخوانید: ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد آزاد

اگه بعد از خوندن این مقاله هم باز سوال یا ابهامی در خصوص لیست رشته های بدون کنکور ارشد ۹۹ داشتین می تونین از کارشناسای تحصیلیکو کمک بگیرین . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین و از تجربه اونا استفاده کنین ..



سوالات متداول

 

1- ✔️ برای پذیرش بدون کنکور استعداد درخشان ارشد چه رشته هایی ارائه میشه ؟

✔️ همون طور که در این مقاله گفته شد این پذیرش لیست رشته مشخصی نداره و در اختیار خود دانشگاه قرار داره .

2- ✔️ رشته های بدون کنکور ارشد دانشگاه سراسری بر اساس سوابق رو از کجا باید دانلود کنیم ؟  

✔️ این رشته ها در احتمالا در دفترچه ای منتشر میشه که به محض انتشار دفترچه لینک دانلودش رو در این مقاله میذاریم .

3- ✔️ آیا برای انتخاب رشته های بدون کنکور ارشد محدودیت انتخاب رشته وجود داره ؟  

✔️ بله . همونطور که در این مقاله گفته شد برای پذیرش استعداد درخشان فقط باید رشته هایی رو انتخاب کنین که با رشته دوره کارشناسیتون متجانس باشه .

منبع : رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد





:: بازدید از این مطلب : 177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: